A Revennát röviden úgy írhatjuk le, hogy Magyarország legnagyobb esport ligája, de leírhatjuk úgy is, hogy cosplay, gamer és streamer találkozó.

Magyarországon jelenleg nincs olyan esport bajnokság, ami minden játékot lefed, néhány játékban van ugyan rendszeresített verseny, de ezek nagyon messze állnak a mi terveinktől. A cél az, hogy a felelhető és népszerű 10-15 játékban egy időben egy helyszínen legalább 30-40 verseny induljon meg. Ezzel a gaming kultúra dinamikusan fejlődő ágazatát is aktivistára ösztönöznénk. Nem egyszeri eseményről van, míg a tavaszi a Revenna, az őszi verseny a Revenna Revage, azaz a visszavágó, a bosszú. A versenyek platform függetlenek, így bár a versenyek, nagy része számitógépen zajlik, tervezünk versenyt, mobilra, xbox-ra, ps5-re,szimúlátorra, WR-re is. A Revenna Revage nem egynapos, több helyszínen zajlik és nem egy időben.

A gaming, mint esport nyilvánvalóan nem vonzana sok embert, hiszen Magyarországon számitásaink szerint körülbelül 100-300 ezer játékos van, de csak 2-3 ezer játékos akik esport szinten űzik a kedvenc játékukat, azonban a versennyel egy időben a legnagyobb hazai stremerkkel dolgozunk együtt. Egy verseny speciálisan az adott játék legnépszerűbb hazai stremerével együtt szervezzük… Például a TheVR srácokkal a rainbow six siege versenyt, amelyre 2019 óta nem volt példa. Akkor azonban több 100 ezer nézőt és játékost ültettek a monitorok elé.  A league of legends versenyt, AK-val és magyarok büszkeségével, Vizicsacsival karöltve szervezzük. De meghívottak közt szerepel Zsozéatya is, egy közösségi találkozó formájában.

Gaming kultúra és helyszín

A hazai gaming kultúra nagyon más, mint Németországban, ahol egy játékkal megtöltenek egy 100 ezres stadiont, itthon is van 10 ezer vagy akár 20 ezer ember is aki játszik rendszeresen egy játékkal, sőt több 100 ezer felett vannak azok is akik rendszeresen néznek valamelyik internetes platformon, egy streamert, vagy versenyt. Azonban itt nálunk a sok színűségben rejlik a dolog. Nálunk nem egy játékot néznek sokan, hanem sok játékot néznek kevesebben. Ezért a helyszínen is ehhez kell igazodnunk. Minden játéknak és platformnak külön helyszint kell építenünk, így például LOL,CSGO aréna, vagy Valorant stand, minden játékhoz népszerűségéhez mérten kell kialakítanunk a helyszínt is.  A helyszín tökéletes megtalálása és felépítésé nagyobb munka, mint maga az egész verseny. Mivel az itthoni helyzet nem abból, áll, hogy egy olyan népszerű játék is lenne, ami megtöltene egy termet a Hungexpon, ezért egy nagyobb arénát felkell osztanunk 4-5 terembe, ahol mindenki megtalálja az ő kedvenc játékát és streamerét.

A Revennát megelőzi egy egyhónapos online kvalifikációs versenysorozat, amiból kiderül melyik a legjobb 4 csapat, ahol már csak a sorrend dől el. Na meg a pénz sorsa. A legjobb 4 természetesen játékonként értendő, de magára a helyszínre is tervezünk versenyeket. Ez által nem csak, hogy látogatók nézhetik a profi versenyt, de akár ellenük is játszhat.

A Revenna olyan, mint a bajai halászlé, nincsen párja. Ugyan van itthon egy V4 Future és Playit, de egyrészt mi inkább a gamingben közösségben hiszünk és nem magában az esportban. Másrészt ez ezért nem IT kiálltás.  A versenyeinken csak 18. felüliek vehetnek részt és a rendezvényt is csak 16 éven felüliek látogathatják.

Mielőtt valaki azt hinné, hogy csak úgy kérünk egy rendezvényre pénz, szeretnénk le szögezni, hogy ez nem igy van. Ez színtiszta üzlet, azok számára, akik látnak a gaming világban való megjelenéssel bevételt.  Csak azokkal a márkákkal dolgozunk együtt akik országosan is folytatnak kampányokat.

Tisztában vagyunk azzal, hogy ma már elég nehéz olyan reklámot csinálni, ami megragad az emberek számára ezért fő stratégiánk az, hogy reklám célravezető legyen és mindenféleképpen humoros. A fentebb is említett influencerek több milliós megjelenésén kívül, fontos, hogy kisebb népszerűségnek örvendő stremeket is felkérjünk és, hogy valóban azokhoz juttassunk el szponzorokat, akik nem néznek napi színen tv-t.

Az kiemelten fontos, hogy fő hirdetési felület az interneten zajlik, (facebook, youtube, instagram, twitch,tik tok) Azonban a legtöbb cég, általában 1-2 streamer támogatásával kimeríti ezt a lehetőséget, ám ma már annyira átalakul a játékpiac, hogy nem igazán érdemes csak erre alapozni, ezért egy verseny ahol a kedvenc streamerük is ott van sokkal nagyobb elérést mutat.

Mindazonáltal elengedhetetlen azok számára is megmutatni a revennát, akik csak heti 1-2 alkalommal játszanak. Nekik készítünk egy színművésszel vagy humoristával országos reklámokat. (Janklovics Péter, Mucsi Zoltán vagy Musimbe Dennissel)

Mivel maga az esport verseny egy hónapos, és ezt zárja le egy nagy döntő, ami maga a revenna, ezért a reklám összesen 2 hónapos promócióval készítünk elő. A verseny után természetesen még több visszatekinthető videót csinálunk. Továbbá versenyek teljesen elérhetőek lesznek mindenki számára, melyet a stremerek töltenek fel a saját internetes felületükre.

Reklámok megjelenítésén kívül lehetőséget biztosítunk a helyszíni megjelenésnek is.  A helyszíneket úgy alakítjuk ki, hogy minden támogató kap egy általa támogatott játékban versenyt és arénát, összeegyeztethető üzlet politikával. (pl Cooler Master Valorant kupa a Revennán) A Fő támogatok, természetesen minden helyszínen folyamatosan megjelennek.  Azonban például a periféria gyártok konkurensen egymásnak, és nem jelenik meg egyik a másik arénájában. De egy energia üdítő gyártó és egy periféria gyártó, vagy mobil szolgáltató megjelenik egymás mellett. Kiemelten fogunk erre figyelni és a támogató cégekkel együtt dolgozzuk ki a megfelelő marketing stratégiát, igy elképzelhetetlen, hogy ebből bármilyen jogi vita legyen.

Nos a közösségi médiát már említettem, azonban itt van egy piaci rés, ez pedig a facebook csoportok, amelyeket Magyarországon több mint 700 ezer ember látogat napiszinten. Ezért együtt dolgozunk a csoportok tulajdonosaival is, hogy a verseny és így a szponzorált brand is a megfelelő emberekhez jusson el.

Ahhoz, hogy nem csak pénz kérünk az is hozzátartozik, hogy a márkáknak is hinni kell ebben, és a saját közösségi felületeiken is reklámozniuk kell Revennát. Ehhez termesztésen minden segítséget megadunk, igy például ajándék jegyeket, amiket kisorsolhatnak.

A cosplay egy különleges és speciális műfaj. Arról szól, hogy az emberek beöltöznek egy-egy általunk, sok esetben játékból vagy filmből vett karakternek és megmutattassák vele magukat. Ma már ez is elment kicsit az üzlet világában és rengetek olyan üzlet van, ahol ezeket megvehetik. Nálunk viszont két fontos dolog van. Ez pedig az, hogy csak is gaming világból vett karaktert használhatnak, illetve, hogy a nyeremény itt is pénz legyen. Ami megfelelően motiválja a résztvevőket, hogy valóban ez egy olyan rendezvény, ahova érdeme belefektetni a munkát. Mert, hogy ez valóban munka erről pedig szabályozott keretek közt készülhetnek fel, megszabjuk azt is, hogy egy cosplay mennyire lehet fedetlen, elkerülve a túlzott szexuális megjelenést. Azt is szabályozzuk, hogy 90%-ban saját maga által elkészített jelmezben léphet fel, és csak 10%-ban veheti meg a kellékeket.  Természetesen itt is él az a szabályok, hogy 16 éven belül nem öltözhetnek.

A mai világban szinte minden cégnek igy nekünk is fontos, ezért teljesen minimálisra szűkítsük a földet terhelő káros kibocsájtásokat, így például csak elektronikus úton lehet jegyet venni, és csak így is engedünk be(karszalag lesz) De a helyszínen az étkezéskor semmilyen műanyag evőeszköz nem kerülhet forgalomban. Csak is minden újrahasznosított papír lehet.

Jelenleg még nem kaptunk pontos számot a költségekről, de az idei év második felében konkrét ajánlatot is tudunk küldeni.

Mindazonáltal terveink szerint 50 millió feletti költségekkel számolnunk. Ezt egyrészt szponzorációból és az eladott jegyekből finanszírozzuk.

Mivel a versenyek pénz díjazásúak így a helyszín, a marketing és a szervezési költségeken kívül ezzel is számolunk kell.

Ez az oldal, és annak tartalma felhívás egy partneri együttműködésre, és nem minősül konkrét ajánlatnak.

Ez az oldal személyes/bizalmas információt tartalmazhat, és kizárólag a címzett(ek)nek szól. Tartalmának nem engedélyezett terjesztése, módosítása, vagy nyilvánosságra hozatala törvénytelennek minősülhet.

Kapcsolat:

esport@axxialgaming.hu

+36705530631

Ilyés Árpád EV
Adószám: 57732705-1-43
1203 Budapest, Ősz utca 2.
OTP Bank Számlaszám: 11773085-00639417
esport@axxialgaming.hu

 

Borzák Attila e.v.
Nyilvántartási szám: 51249849
Adószám: 68115290-1-41